Chia semínka - co o nich možná nevíte

Chia semínka
Hledáte zdroj síly, vitality a psychické pohody pro sport i běžný denní rytmus? Chia semínka obsahují antioxidanty, proteiny, sacharidy i omega-3 mastné kyseliny a jsou vyhledávaným zdrojem železa, vápníku nebo draslíku.

Jejich skvělých výživových vlastností využívají:

  • sportovci i diabetici,
  • kojící ženy a děti (včetně těch nejmenších),
  • celiaci nebo vegani,
  • všichni, kdo chtějí být v psychické i fyzické pohodě.

Tréninková výživa a hubnoucí zázrak
Gel z chia semínek a libovolné tekutiny skvěle nahrazuje průmyslově vyráběnou tréninkovou výživu. Díky velkému obsahu vlákniny chia semínka zasytí žaludek, a proto téměř zázračně přispívají k hubnutí, aniž by to mělo vliv na úbytek svalové hmoty.
Chia semínka nijak neovlivní chuť jídla ani nápojů – přidat je můžete prakticky do čehokoli. Zdravě suplují lepivost lepku a nahradí i vejce, takže jsou velmi oblíbené při bezlepkové nebo veganské dietě.


Jak chia semínka jíst?

  • Upečte bezlepkový křupavý chleba i buchty jako od babičky.
  • Nastartujte den a připravte si ranní smoothie, müsli nebo delikátní chia puding.
  • V kuchyni chia semínka využijte také k zahuštění polévek, do pomazánek i těsta na palačinky.
  • Pokud spěcháte, přidejte je do vody, čaje nebo jiného nápoje.


Doporučená denní dávka
Optimální denní dávka chia semínek pro dospělého je přibližné 15–20 gramů – tedy asi dvě polévkové lžíce. U dětí se doporučené hodnoty pohybují kolem 6 gramů, což jsou asi ¾ polévkové lžíce.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení