Zdravý životní styl

Váš nový zdravý život 

Zajímáte se o své zdraví, chcete, aby vaše tělo fungovalo správně a v rovnováze, začněte u jídelníčku. Dopřejte si opravdu kvalitní a zdravé potraviny a suroviny.

Na vaší volbě záleží, jen tak můžete posílit, nebo naopak oslabit správné fungování vašeho těla, svou obranyschopnost, mít dostatek energie a celkově se cítit prostě lépe. 

Vyberte si z naší opravdu široké nabídky zdravých surovin. Díky naší pestré nabídce hravě zvládnete pokrýt celodenní potřebu zdravého jídla.

zdravejidlo_celyden

5 tipů pro odlehčení, aneb jak začít se zdravou výživou

  1. Pitný režim pod kontrolou 

Doporučení je 2-3 litry tekutin denně, v závislosti na vaší výšce a váze a také životnímu stylu i fyzické aktivitě během dne. Nejlepší je obyčejná čistá voda, případně přihoďte pokrájené čerstvé ovoce nebo bylinky. Zařadit můžete i neslazené bylinkové čaje, čisté ovocné a bylinné sirupy, bez cukru.

Vyhněte se přeslazeným a syceným nápojům, pokud můžete nic zbytečně nepřislazujte.

  1. Nespěchejte u jídla

Jídlo si vychutnejte, při jídle nedělejte nic jiného. Vyhraďte si na jídlo čas. Jídlo opravdu důkladně žvýkejte, správným rozmělněním pomůžete ulehčit práci následnému trávení a tělo bude moci lépe vstřebat všechny živiny.

  1. Vyberte si kvalitní suroviny

zdravetelo_obed

Připravujte jídlo z čerstvých a kvalitních surovin. Nemusíte se bát hodin strávených v kuchyni, naopak. Například přílohy jako je quinoa, bulgur, rýže, pohanka potřebují v průměru 10-15 minut na uvaření, kuskus, přestože je těstovina se dokonce nevaří vůbec, pouze se zalije horkou vodou a nechá nabobtnat.
Většinu těchto surovin můžete použít jako přílohu, chutnají i studené, například jako oběd do krabičky, můžete je zapékat, opékat, přidat do směsí, připravit nasladko, jsou velmi univerzální. Stačí přidat pár surovin, maso, zeleninu, vejce, sýr, dochutit a za 15 minut je hotovo.

Pokud můžete vybírejte si biokvalitu, rozdíl poznáte.

Vyhněte se většině konzervantů.

Na dochucení si vyberte kvalitní koření a bylinky, dobrou sůl a kvalitní tuky.

Přidávejte semínka, vlákninu i protein.

Omezte cukr při vaření a pečení, zkuste o třetinu až polovinu snížit množství cukru, které uvádí recepty, anebo vybírejte recepty s již nízkou potřebou cukru. Klasický cukr také můžete vyměnit za kvalitní třtinový, použijte alternativní sladidla.

Pro odlehčení jídelníčku vyměňte bílou rafinovanou mouku za mouku špaldovou, celozrnnou, případně vyzkoušejte jiné mouky. Budete překvapení, jakou chuť dostane vaše sladké pečení, když přidáte mandlovou nebo třeba kokosovou mouku. Začněte postupně, vyměňte jeden díl mouky, postupně poměr zvyšujte. 

  1. Pohyb musí být

Bez pohybu to nejde. Vyberte si, co vás bude bavit, hýbejte se pro radost. Malá procházka denně s kamarádkou, rodinou, psem postačí.

  1. Dobře spěte

Kvalita spánku je důležitá pro regeneraci těla i mysli. Hlídejte si dobu, kdy jdete spát a kdy vstáváte, snažte se dobu dodržovat. Na noc se nepřejídejte, ani nechoďte spát hladoví. Poslouchejte vaše tělo. Před spaním si dopřejte klid a třeba dobrý bylinkový čaj.